Brașov, orașul oamenilor

După un drum liniștit cu trenul, dimineaţa pot spune că am făcut cunoștiință cu cel mai civlizat oraș din România, Brașovul. Această locaţie mirifică parcă a dorit ca eu să-o vizitez doar atunci când sunt pregătit, să nu fiu copleşit de frumuseţile arhitecturale sau naturale, de onestitatea localnicilor și de aerul proaspăt de munte. Odată ce am coborât din tren am decis fără prea multe planuri să vizitez fosta cetate medievală exact cum am simţit eu cel mai bine, aşa că după o plimbare destul de scurtă cu autobuzul am ajuns în Piaţa Sfatului.

Captat de grandoarea pieţei era să nu observ cel mai important obiectiv turistic, Biserica Neagră. Totuşi fiind extrem de aproape de piaţă şi văzând cum se îmbulzesc zecile de vizitatori am decis să mă pierd şi eu într-unul din grupurile de turişti care luau cu alai monumentul simbol al oraşului.
Văzută pentru prima oară construcţia veche de aproximativ opt veacuri uimeşte prin măreţia ei, la propriu. Culoarea puternic întunecată, parcă predestinat, i-a oferit un nume greu de uitat. O altă ironie a sorţii face că deşi locaşul se poate observa de la kilometri distanţă uşa principală măsoară puţin peste doi metri.

Vizita mea în cadrul locaşului de cult a fost asistată de o lecţie minunată de istorie în limba franceză, totuşi a fost de scurtă durată, deoarece sincer nu prea ai ce vedea în interior. Este o construcţie gotică simplă şi înspăimântătoare, însă te plictiseşti după 20 minute.

Poate cel mai trist lucru legată de biserică o reprezintă regulile prea stricte. Dacă vă gândiţi să faceţi câteva fotografii în interior vă zic să vă luaţi gândul, astfel de activităţi nu sunt agreate, nici dacă aţi dori să plătiţi vreo suprataxă pentru aparat.
Cel mai bun punct de a vedea simbolul oraşului este chiar din cele două turnuri care odinioară au stat de veghe asupra cetăţii, aşa că am decis să mă îndrept şi eu exact unde pot fi lăsat fără cuvinte.

Plimbarea până la turnuri deşi m-a lăsat mai degrabă fără oxigen a fost de bun augur, deoarece pentru a se ajunge până la ele trebuie să urci printr-o mică pădurice aflată în apropierea oraşului.
Alte două obiective des vizitate aflate în apropierea turnurilor care amintesc de fostele graniţi ale cetăţii sunt Poarta Ecaterinei şi Zidul Forticat al oraşului. Dacă Poarta Ecaterinei nu necesită prea mult timp fiind doar vechea intrarea în cetatea Braşovului, de cealaltă parte, zidurile oraşului oferă vizitatorilor ocazia de a vedea vechile bastioane care astăzi relevă viaţa de zi cu zi a Braşovului medieval.
Eu am reuşit să vizitez Bastionul Graft, situat chiar la mijlocul zidului acesta este şi cel mai scurt drum din inima oraşului către Turnul Alb.

Punctul culminant al călătoriei mele a avut loc spre seară atunci când am decis să iau telecabina, să urc pe muntele Tâmpa şi să zăresc cum se vede cu adevărat oraşul Braşov, de ce este atât de iubit de orice turist care îi calcă pragul ! Priveliştea pe care am găsit-o aici nu poate fi descrisă ci doar simţită.
Cât despre cazare vă recomand orice vă propuneţi neapărat să aveţi o rezervare făcut la unul din hotelurile sau pensiunile din oraş chiar dacă vi se pare că este un pic cam scumpă, într-un final nu veţi regreta decizia luată. Eu am decis pe seară că e vremea să îmi caut cazare.

După ce m-am consultat cu prea bunul meu prieten Google, într-un final m-am hotărât să sun la una din pensiunile din afara orașului. Recunosc preţul extrem de mic m-a atras, mai ales având în vedere faptul că îmi propusesem să stau doar o singură noapte, însă când am ajuns la pensiune aflu că nu mai avea locuri de o singură persoană, deşi la telefon îmi promisese că au.
Aşa că fiţi cu mare băgare de seamă astfel de trucuri sun extrem de folosite în rândul pensiunilor mici sau noi apărute ca ciupercile după furtună.

Dacă v-a plăcut acest material și simțiți nevoia de a împărtăși povestea cu familia și prietenii eu n-am să vă opresc. Chiar am să vă susțin să vedeți și imaginile din ardeal. Iar dacă energia tot mai este în sufletul vostru vă invit să susțineți proiectul artistic pe contul de Patreon!